Framover for ett sterkere Brimer
– Med løsninger som varer og bevarer, fornyet forretningsstrategi og tydeligere merkevare er Brimer klare for å utvikle og beskytte morgendagens samfunn, sier CEO i Brimer Håvard Haanes.
Verden, markedene og kundens behov er stadig i forandring. Derfor endrer også Brimer seg i takt med tiden, og tar rollen som sentral samfunnsbygger og beskytter av kritisk infrastruktur. – De siste månedene har vi i Brimer utviklet ny merkevarestrategi og merkevareidentitet som inspirerer oss, legger markeds- og salgssjef Lauritz Skeide til. Strategien skal styrke Brimers posisjon i alle forretningsområdene.
– Vi er sikre på at strategien styrker oss som bedrift og merkevare i både nasjonale og globale markeder. På den måten møter vi fremtidens behov for nytenkning og beskyttende løsninger som bevarer – og varer, forteller Håvard.
Heretter heter vi Brimer
Mange kjenner oss som ENTEC Brimer, ENTEC Norplast, Norplast Piemare og Compocean. Sammen med Evotec er vi en del av ENTEC Group, men nå bruker vi Brimer som merkevare for all komposittvirksomheten vår. – Denne endringen forenkler og styrker merkevaren vår, sier Håvard.
– Vi gjør dette for å stå bedre rustet under ett merkenavn. Vår nye visjon sier, 'Vi inspirerer, utvikler og beskytter morgendagens samfunn, hvor som helst i verden’, forklarer Lauritz.
Vi er The Protectors
– Den største styrken Brimer har er alle de engasjerte og kompetente ansatte, fortsetter han. I mer enn et halvt århundre har vi gjort det til vårt oppdrag å beskytte og styrke livsviktig infrastruktur for privat næringsliv og offentlig sektor. – Dette er vi ordentlig stolte av. Som et sterkt merkenavn skal vi ytterligere spisse og forsterke vår posisjon i markedene våre. Med posisjonen «The Protectors» har vi en tydelig forpliktelse til våre kunder, som hele Brimer står bak.
Å beskytte og bevare våre kunders verdier er en sentral del av Brimers forretningsidé. Som Europas ledende produsent av korrosjonsfrie løsninger i komposittmaterialer for tanker, høydebasseng, oppdrettsskar og subsea-strukturer har vi alltid som utgangspunkt å levere uovertruffen kvalitet. – Dette kombinerer våre Protectors med å finne løsninger for fremtiden. Sammen med kundene designer, utvikler og produserer vi smarte løsninger som skaper trygghet, har lang levetid og lave vedlikeholdskostnader. Med andre ord: en vinn-vinn-situasjon for våre kunder, miljøet og samfunnet, sier Håvard.
Rent vann – kilden til liv og velferd
Med hovedaktivitet knyttet til tjenester, utstyr og entrepriser rettet mot det kommunaltekniske markedet, subsea, landbasert oppdrett, fiskebearbeiding og industri verner vi om liv og verdier, både over og under vann.
– Clean water solutions, protected for life er vårt nye merkeløfte som vi hver dag skal levere på. Nå tar vi sammen fart for å skape trygge og sikre løsninger for et nytt halvt århundre under merkenavnet Brimer, avslutter CEO i Brimer Håvard Haanes.